ليسا نبايد خطر امام دوازدهم شيعيان را ناديده بگيرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : چهار شنبه 12 آذر 1393
بازدید : 5821
نویسنده : یه بنده خدا

من به عنوان يك متخصص در مهدويت و يك مسيحي محافظه كار لوتري، تمايلات آخرالزماني مسلمانان -از مراكش گرفته تا مالزي- را به صورتي انكارناپذير و غيرقابل بازگشت و در حال رشد مي بينم. حجت الاسلام زهیر دهقانی، مدیر گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی مهدویت در یادداشتی به تحلیل سخنان تیموتی فرنیش، متخصص مهدی گرایی و تاریخ اسلام در مقدمه ای که بر کتاب "اسلام ردای ضد مسیح" نوشته، پرداخته است.

 

حجت الاسلام زهیر دهقانی، مدیر گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی مهدویت در یادداشتی به تحلیل سخنان تیموتی فرنیش، متخصص مهدی گرایی و تاریخ اسلام در مقدمه ای که بر کتاب "اسلام ردای ضد مسیح" نوشته، پرداخته است.

"در پس روزگاري ديگر در جهان -وقتي هنوز برج هاي دوقلو برپا بودند، محمود احمدي نژاد تنها شهردار تهران (و نه رييس جمهور) بود و ما مي توانستيم وانمود كنيم كه تاريخ يا حداقل بخش اعظم ستيزه هاي جهاني با از هم پاشيدن اتحاد جماهير شوروي پايان يافته است- عقايد اسلامي در مورد پايان جهان تنها رشته علمي بخش بسيار كوچك (و حتي عجيب و نامانوس) از متخصصان دانشگاهي در مورد شيعه بود و تعداد كمي -وشايد به ندرت- مسيحياني نام المهدي يا امام دوازدهم را شنيده بودند. چقدر زمان زود مي گذرد.."

اينها جملاتي است كه دكتر تيموتي فرنيش، متخصص مهدي گرايي و تاريخ اسلام در مقدمه اي كه بر كتاب ضدمهدوي كشيش جك اسميت با نام "اسلام، رداي ضدمسيح" نگاشته، آورده است.

در ادامه اين پيشگفتار فرنيش چنين مي نويسد:

"امروز با استفاده از نظريات دم دستي فراوان (و متاسفانه غالبا ناشيانه اي) در مورد مباحث آخرالزماني اسلامي و مسيحي از ميان دهها وبسايت، هماوردان مسلمان شروع به جاگرفتن رقيبان اروپايي و كاتوليك خود در ميان پيشگويي هاي تفسيري پروتستاني نموده اند و حتي برخي دانشگاهيان سكولار از روي كينه و لج با اين امر هم عقيده شده اند كه مهدويت قدرتي در ميان اهل سنت است همانگونه كه در تاريخ اسلام شيعي ديده مي شود."

فرنيش كه به كشورهاي مختلف اسلامي همچون تركيه، ايران و ... سفر كرده است نويسنده كتاب معروف مقدسترين جنگ ها در مورد مهدي گرايان اسلامي است.

"من به عنوان يك متخصص در مهدويت و يك مسيحي محافظه كار لوتري، تمايلات آخرالزماني مسلمانان -از مراكش گرفته تا مالزي- را به صورتي انكارناپذير و غيرقابل بازگشت و در حال رشد مي بينم. من اميد -تاحدودي بيهوده- داشته ام كه ساكنان گوشه هاي دنج و آرام تلاش نمايند تا حركت هاي انقلابي و پتانسيل خشونت در مهدويت را كه ممكن است در آينده نزديك سربرآورد (علاوه بر بررسي صرف نمونه هاي گذشته) مورد بررسي و تعمق قرار دهند به همان صورتي كه برخي مسيحيان نااميدانه تلاش مي كنند نقشه هاي قديمي را موشكافي كنند تا پارادايم امپراطوري روم را چنانچه در كتاب "آخرين روزهاي سياره بزرگ زمين" آمده معنا كنند. تحليلگران سكولار به ندرت مي توانند حقيقت اسلام و منجي هدايت يافته آن (مهدي) را بشناسند و از طرف ديگر به نظر مي رسد بسياري معتقدان مسيحي فراموش كرده اند كه چقدر كتاب مقدس به دانستن و يادگرفتن توصيه نموده است."

"اينك زمان آن رسيده كه دانش آكادميك همچون ماري، قمري بي گناه مسيحيت را در بر بگيرد تا تهديدات بسيار واقعي در زمينه هاي ايدئولوژيكي، نظامي، سياسي، ديني و معنوي را كه اسلام به صورت عام و مهدويت به صورت خاص دارد، دريابد و به خواست الهي آنها را تلافي كند. برخي افراد كه در اين رقابت و ستيزه فعال بوده و نوشته هايي فراهم نموده اند، حداكثر زره اي ناقص در برابر دكترين آخرالزماني اسلام فراهم نموده اند و نه بيشتر ولي جك اسميت در كتاب "اسلام، رداي ضدمسيح" توانسته زره خداوند را عليه آموزه هاي مهديگرايانه اسلامي فراهم آورد. حال اينكه آيا مسيحيان اين زره به تن كنند يا نه، بحث ديگري است. شايد چنانجه يوحناي تعميد دهنده در صحرا گفته است، فقط تعدادي افراد گوش كرده و آنرا به تن كنند ولي ديگران نمي توانند بگويند كه ما نشيده ايم."

جك اسميت آموزش هاي ممتازي در زمينه هاي ديني (كارشناسي ارشد از دانشكده ديني باپتيست جنوبي) داشته علاوه بر آنكه مدركي از علوم تجربي نيز داراست. همچنين وي سال هاي متمادي مشتاقانه مطالعاتي فردي در زمينه تاريخ و الهيات اسلامي داشته كه حاصل آنها را متواضعانه به شما تقديم نموده است. تحليل هاي مطلعانه او در مورد كتاب هاي آخرالزماني مسيحت و يهوديت (به ويژه حزقيال، دانيال و مكاشفات يوحنا) در پرتو نگاه آخرالزماني اسلام و عقايد مهدي گرايانه عقايد باورپذير زير را حاصل نموده است:

اسلام پيشگويي هاي كتاب مقدس را در مورد "دين ساختگي" كه در اعصاري پيش از پايان تاريخ بر جهان سايه مي افكند، محقق ساخته است.

ضدمسيح عهد جديد همان امام دوازدهم شيعيان و المهدي است كه بر جهان غلبه يافته و پس از جنگ هايي جهاني و قدرتي كه جهان اسلام به وي مي دهد، شريعت (قانون اسلام) را بر جهان تحميل مي نمايد.

سپاه مهدي متشكل از ايرانيان و ترك ها كه با روسيه ياري مي شوند، بر اسرائيل حمله مي كند.

خلسه (rapture) و عروج مسيحيان پاك به آسمان، در دل اين خصومتها محقق مي شود.

سرانجام مهدي توسط عيسي مسيح كه دوباره به زمين بازگشته، شكست خورده و نابود مي شود.

دنياگرايان و حتي مسيحيان ممكن است اعتقادي به خلسه نداشته باشند ولي اين مساله به طور واضح در رساله اول تسالونيكيان 4:17 آمده است. به علاوه افرادي كه در ميان كاتوليك ها و لوتريان كه مخالف سلطنت هزاره اي عيسي مسيح در اين جهان هستند -ولو با نگاه پيش هزاره گرايي اسميت هم راي نيستند- نيز به خلسه معتقدند.

البته همه مسيحياني كه اين كتاب ممتاز و تحقيقي را مي خوانند بايد متوجه اين امر باشند كه پيش يا پساهزاره گرابودن و يا مخالفت با آن مساله اي اساسي در اينكه بايد مسيحت با اسلام به مقابله و واكنش برخيزد، نيست. جز اينكه برخي همه پيشگويي هاي موجود در كتاب مقدس را محقق شده در دوران شكنجه و آزار مسحيان در عصر امپراطوري مشرك روم مي دانند و بسياري از آن مكاشفات را محقق شده مي پندارند.

جك اسميت اين مطلب را بديهي شمرده كه اسلامي كه به وسيله امام دوازدهم شيعيان شخصيتي جديد مي گيرد، پيشگويي هايي محقق نشده در مورد قانون و آزار جهاني مسيحيان را محقق مي سازد كه هرروزه در ميان اخبار بيشتر و بيشتر نمود كرده و باورپذير مي شود. شايد جيمز حواري وقتي اين جمله را مي نوشت به اسلام هشدار مي داد: "تو ايمان داري كه خدا واحد است؟ نيكو مي‌كني! شياطين نيز ايمان دارند و مي لرزند!" (رساله يعقوب 2:19)

دكتر تيموتي فرنيش، نويسنده كتاب مقدسترين جنگها، مهديان اسلامي، جهاد ايشان و اسامه بن لادن، 2011 است.

 منبع:موسسه فرهنگی موعود




:: موضوعات مرتبط: دیگر , ادیان و منجی گرایی , ,
:: برچسب‌ها: ليسا نبايد خطر امام دوازدهم شيعيان را ناديده بگيرد , امام دوازدهم شيعيان , نسیم موعود , جدیدترین مقالاتووبلاگ مقالات , اخبار از داعش ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com