مهارت های همسرداری 1


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : دو شنبه 24 شهريور 1393
بازدید : 5032
نویسنده : یه بنده خدا

در اخبار سال گذشته آمده بود كه فردی پس از خرید ماشینی لوكس بدون این‌كه از نحوه كاركرد آن مطلع باشد و به گمان این‌كه ماشین دنده اتوماتیك است فاصله بین تهران و قم را با دنده 1 پیموده و باعث اسقاط موتور نو آن خودرو قبل از حتی 100 كیلومتر كاركرد شده بود.

 

سخن نخست
در اخبار سال گذشته آمده بود كه فردی پس از خرید ماشینی لوكس بدون این‌كه از نحوه كاركرد آن مطلع باشد و به گمان این‌كه ماشین دنده اتوماتیك است فاصله بین تهران و قم را با دنده 1 پیموده و باعث اسقاط موتور نو آن خودرو قبل از حتی 100 كیلومتر كاركرد شده بود.
شاید در میان نزدیكان خود افرادی را می‌شناسید كه به علت نداشتن اطلاعات كافی وارد كار اقتصادی خاصی شده‌اند اما با شكست روبرو گشتند و در اموال خود زیان كردند.
ریشه بسیاری از ناكامی‌ها با وجود دارا بودن مواهب فراوان چیزی نیست جز بی‌اطلاعی و ندانستن اطلاعات صحیح و نداشتن مهارت كافی.
به یقین اگر آن فرد راننده و یا افراد زیان‌دیده دیگر اطلاعات صحیحی درباره نحوه استفاده درست از مواهبی كه در دست آن‌ها بود داشتند متحمل این زیان‌ها نمی‌شدند.
ما هم اگر به اطراف خود به صورت دقیق‌تر بنگریم به طور حتم با مواردی برخورد خواهیم كرد كه در شبانه روز با آن‌ها سر و كار داریم اما اطلاعات كافی درباره آن‌ها را شاید نداشته باشیم.
این یعنی زنگ خطر.
خطری كه در كمین ماست و آن چیزی نیست جز ناكامی و شكست.
البته برخی از شكستها را می‌شود پس از مدتی فراموش كرد و یا حتی آن‌ها را جبران نمود؛ اما برخی دیگر یا قابل جبران نیستند یا به سختی فراوان این كار صورت خواهد پذیرفت.
یكی از مواهب الاهی كه به همه ما ارزانی شده است نعمت داشتن همسری همراه در زندگی است و یا نعمت داشتن فرزندانی سالم.
چه كسی گمان دارد كه نتیجه‌ای جز ناكامی و شكست در انتظار كسانی است كه اطلاعات كافی و صحیح درباره نحوه برخورد و تعامل با همسر و یا فرزندانشان را نداشته باشند.
آیا این همه اختلافات، مشاجرات، مداخلات، قهر و ناسازگاری، تربیت ناصحیح، برخورد‌های غلط و ... ریشه‌ای جز ناآگاهی و نداشتن اطلاعات صحیح در مواجه با شرائط مختلف دارد؟
تقاضا دارم یكی از اختلافات و یا مشاجرات اخیر خود را به خاطر آورید و دوباره آن‌را از اول مرور كنید.
خواهید دید كه اگر در ابتدا برخورد سنجیده‌تری داشتید و یا طرف مقابل شما برخورد صحیح‌تری داشت كار به آن‌جا نمی‌رسید.
یكی از مهمترین موانع برخورد صحیح چیزی نیست جز ناآگاهی نسبت به برخورد صحیح.
یعنی نمی‌دانیم در مواجهه با فلان موقعیت چه برخورد و رفتاری درست است و چه برخورد و رفتاری نادرست.
آیا لطمات و صدماتی كه در روابط خانوادگی بواسطه این برخورد‌های ناصحیح و یا تربیت‌های نادرست پدید می‌آید قابل مقایسه است با زیان‌ آن فرد راننده و یا زیان‌های اقتصادی افراد؟
كدامیك از این لطمات ماندگارتر و زیانبارتر است؟
كدامیك در زندگی ما بیشتر تاثیر می‌گذارد؟
آیا تحمل ضرر اقتصادی با وجود خانواده گرم و حامی و تسلی‌ دهنده راحت‌تر است یا شكوفایی اقتصادی در سایه خانواده‌ای ناسازگار و فاقد آداب و رفتار‌های صحیح؟
اگر شما با ما در این موضوع هم‌عقید‌ه‌اید می‌توانید این تك‌نگاره‌ها را دنبال كنید.
مدیریت تربیتی فرهنگی موسسه در راستای شناسایی معضلات موجود در حیطه‌كاری و خانوادگی كاركنان محترم و با هدف ارتقای سطح فرهنگی آن‌ها؛ در سال جدید اقدام به انتشار تك‌نگاره‌هایی نموده است كه در
2 موضوع تربیتی هر هفته به محضر شما ارائه می‌گردد.
1. تك‌نگاره‌های مهارت‌های همسرداری
2. تك نگاره‌های مهارت‌های فرزند پروری
امید است با مطالعه این تك‌نگاره‌ها و بكار بستن آن‌ها در خانواده خود شاهد كامیابی و موفقیت روزافزون آن‌ها باشید.

مشاوره، چرا و چگونه؟
یک زندگی آرام، شیرین و بدون تنش‌‌های عصبی بزرگ‌‌ترین آرزوی هر فردی است. آرزویی که دستیابی به آن بسیار دشوار است. چرا که امروزه افزایش مشکلات و پیچیدگی و آمیختگی آن‌ها با یکدیگر، انسان‌ها را بیش از زمان‌‌های گذشته در برابر شرایط دشوار، نامساعد و پرفشار قرار می‌دهد تا جایی که انواع فشار‌های روانی جزء لاینفک زندگی روزمره بسیاری از ما شده است و این به معنای آن است که ایجاد روابط سالم و صمیمانه با هم‌نوعان، داشتن زندگی پرثمر و تحقق نیرو‌های بالقو‌ه‌ای که در وجود تک تک انسان‌ها به ودیعه گذاشته شده است، به سختی امکانپذیر می‌‌باشد. حال چه باید کرد؟ آیا می‌توان منتظر ماند تا تمامی مشکلات حل گردد و سپس در مسیر زندگی گام برداشت؟یا باید از دشواری‌ها و مشکلات زندگی نهراسید و حتی از شکست پلی برای پیروزی ساخت؟ بدون شک تمام افراد باید راه دوم را انتخاب کنند و برای پیشگیری از فشار‌های روانی از راهنمایی کارشناسان خبره در  امر مشاوره بهره ببرند. چرا که این افراد می‌توانند مردم را برای رسیدن به یک بهداشت همگانی در مقابل بیماری‌های روحی و روانی واکسینه کنند. مشاوره به افراد آموزش می‌دهد که ‌چه کنند تا دچار بحران‌‌های روحی نگردند و راه پیشرفت و تکامل را راحت‌‌تر و سریعتر طی نمایند. بخش دیگری از فعالیت مشاوره نیز شامل حال افرادی می‌شود که دچار بحران شده‌اند و اکنون نمی‌دانند که چگونه باید از بحران مورد نظر عبور کرده یا با آن کنار بیایند؛ در اینجا مشاور به فرد مراجعه کننده کمک می‌کند تا بتواند بر بحران موجود غلبه کند. مشاوره بیشتر جنبه کاربردی دارد و از تحقیقات و داده‌های روانشناسی برای حل مشکلات مردم یاری می‌گیرد.
از امیرالمؤمنین نقل شده است که فرمودند: «كسی كه مشورت نكند پشیمان می‌شود»، همچنین فرموده‌اند:  «كسی كه مستبد به رأی خویش باشد هلاك می‌گردد و كسی كه مشورت كند با افراد بزرگ، در عقل‌های آن‌ها شریك شده است» و در بیانی دیگر هم به ارزش مشاوره پرداخته‌اند که: «سرزنش نمی‌شود كسی كه مشورت كرده است».
به طور کلی مسأله مشاوره و راهنمایی مطلب جدیدی نیست که زائیده احتیاجات دوران ما باشد، بلکه در طول تاریخ زندگی انسان‌ها و در هر عصری مشاوران و راهنمایانی بوده‌اند که به عموم مردم در هنگام گرفتاری، زمان انتخاب و تصمیم‌گیری مناسب کمک می‌کرده‌اند، به گفته روانشناسان خانواده برای هر فردی در طی دوران زندگی‌اش دو وظیفه اصلی و مهم وجود دارد:
1. انتخاب همسر مناسب
.2تربیت فرزندانی که ثمره همسرگزینی است.
انگیزه مدیریت تربیتی فرهنگی از انتشار سلسله تك‌نگاره‌ها این است كه پیشاپیش مشاوره را به حضور شما همكار گرامی و خانواده محترمتان  بیاورد تا با یادگیری مهارت‌های صحیح و به‌كار بستن آن‌ها هیچ‌گاه مجبور نباشید شما به حضور مشاور شرفیاب شوید.
ادامه دارد...

1. رضا شاپوریان، راهنمایی و مشاوره، ماهنامه مکتب امام (پیوند)، 1354، شماره 67.
2. مَنِ لَمْ یَسْتَشِرْیَنْدَمُ (بحارالأنوار، ج72، ص104).
3. مَنِ اسْتَبَدَّ بِرأْیِهِ هَلَكَ وَ مَنْ شاوَرَ الرِّجالَ شارَكَها فی عُقُولِها (وسائل الشیعه، ج12، ص40).
4. ما عُطِبَ امْرِؤٌ اِسْتَشارَ (تحف العقول، ص214).

فلق




:: موضوعات مرتبط: سبک زندگی , ,
:: برچسب‌ها: عالمل , عامل , عوامل , تربیت , سبک زندگی , سازنده , بررسی چگونگی شکل گیری تصوف در ایران , صف , نص , جریان های فکری و مذهبی , متصوفه , فرقه‌های انحرافی و شبه‌عرفان‌های جدید , سبک زندگی , همسرداری , زت زتدگی , زناشویی , سکسی , سکس , اخبار سال گذشته , مهارت های همسرداری 1 ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com